Cararea pietruita cu caramizi galbene duce catre Orasul de Smarald

Proactivitatea

După ultima discuţie cu top managementul, Iulian înţelesese că prin comunicare se poate rezolva absolut orice problemă. I se ceruse doar să încurajeze puţin iniţiativa angajaţilor, care arătau cam neimplicaţi în pozele de pe reţelele sociale – unii dintre ei stând chiar cu ochii în computer în loc să zâmbească spre cameră şi să ridice degetele ori să-şi pună corniţe colegiale când se organizau sesiuni de photo-shooting prin firmă. Aşa că se gândi să-l cheme pe Marcel la el în birou pentru a primi câteva sugestii.
– Salut, salut, Marcel. Ce faci, cum merge treaba?
– De la excelent în sus.
– Foarte bine, uite de ce te-am chemat : mai ştii ce am discutat cu Mircea la ţigară…despre proactivitate.
– Ştiu.
– Ceva idei?
– Still thinking…
– Ştii noua locaţie din campus?
– Ca şi locaţie sau ca şi loc?
– Nu mă lua pe mine cu fineţuri dintr-astea, ai fost la băut acolo?
– Fost, cum să nu. Sunt şi fete…multe fete….
– Discutăm mai târziu. Acum am nevoie să propui o ieşire cu colegii.
– În barul nou?
– Exact, nu e musai ca toate propunerile să vină de la mine. Tu ridici problema şi votăm – eu te susţin că ai iniţiativă. Facem şi un google doc cu cei care se înscriu, organizăm un aperitiv şi la birou eventual. Nu trebuie să reinventăm roata, ne inspirăm din ce s-a mai făcut deja.
– Şi dacă nu vin?
– Îi facem să vină chiar dacă trebuie să mă ocup personal de program, animaţie, spus bancuri.
– Dacă vrei îi fac şi de ruşine pe ăia care nu se înscriu, îi iau la mişto.
– Nu, nu, e bine să rămânem friendly şi profesionişti. Poate mai propun şi alţii.
– Păi şi dacă se trezesc să-ţi ceară certificări şi alte chestii scumpe?
– Organizăm ceva intern.
– Adică nu vei spune niciodată “nu”?
– Exact, e un principiu-cheie în management, spui că “vedem”, “mai încolo”, “analizăm împreună cu ceilalţi”, “încă se discută bugetul”. Pentru că altfel îi descurajezi…
– Mai am de învăţat.
– Mă ai pe mine pentru asta. Tu trebuie doar să fii proactiv şi să vii cu propuneri. Hai acum în şedinţă cu restul, am să vă împărtăşesc nişte observaţii de-ale mele legate de recrutare.

Leave a comment